Mobiltjänstevillkor
Mobilvillkor för Velozia
Senast uppdaterad: 29 november 2025
Tjänsten för mobila meddelanden från Velozia (“Tjänsten”) drivs av Velozia (“Velozia”, “vi” eller “oss”). Genom att använda Tjänsten godkänner du dessa villkor (“Mobilvillkor”). Vi kan komma att ändra eller avsluta Tjänsten eller dess funktioner utan förvarning. I den mån lagen tillåter kan vi även uppdatera dessa Mobilvillkor när som helst, och din fortsatta användning av Tjänsten efter att ändringarna trätt i kraft innebär att du accepterar dem.
Genom att samtycka till Velozias SMS-/textmeddelandetjänst godkänner du att ta emot återkommande SMS-/textmeddelanden från och på uppdrag av Velozia till det mobilnummer du angav – även om ditt nummer finns registrerat på en nationell “NIX”-lista. Meddelanden kan skickas via automatiserat system eller annan teknik. Marknadsföringsmeddelanden kan innehålla kampanjer, erbjudanden och påminnelser (t.ex. lämnat-varukorg-meddelanden).
Du förstår att du inte behöver registrera dig för denna tjänst för att kunna genomföra ett köp. Ditt samtycke är inte ett krav för något köp hos Velozia. Deltagandet är helt frivilligt.
Vi tar inte betalt för Tjänsten, men du ansvarar själv för eventuella kostnader som din mobiloperatör tar ut för SMS-/textmeddelanden. Kostnader kan tillkomma beroende på abonnemang. Antalet meddelanden varierar. Kontrollera ditt mobilabonnemang eller kontakta din operatör för detaljer. Du ansvarar ensam för alla kostnader kopplade till SMS-/textmeddelanden.
Du kan när som helst avsluta Tjänsten genom att skicka STOPP till Velozia eller klicka på avregistreringslänken (om tillgänglig) i ett meddelande. Du får då ett sista bekräftelsemeddelande. Därefter skickas inga fler meddelanden — såvida du inte själv startar en ny prenumeration. Om du är registrerad i andra SMS-program från Velozia måste du avsluta dem separat genom instruktionerna i respektive mobilvillkor (om inte lagen kräver annat).
För support eller hjälp kan du skriva HELP till Velozia eller mejla oss på kundservice@velozia.se.
Vi kan komma att byta kortnummer eller telefonnummer som används för Tjänsten och meddelar dig vid förändringar. Du är medveten om att meddelanden (inklusive STOPP- eller HELP-kommandon) som skickas till ett gammalt nummer kanske inte tas emot, och vi ansvarar inte för sådana förfrågningar.
Mobiloperatörer som stöder Tjänsten är inte ansvariga för försenade eller uteblivna meddelanden. Du godkänner att du lämnar ett giltigt mobilnummer och uppdaterar det vid behov. Om du byter nummer måste du registrera dig på nytt.
I den mån lagen tillåter godkänner du att vi inte är ansvariga för misslyckad, försenad eller felaktig leverans av information via Tjänsten, eventuella fel i informationen samt handlingar du utför baserat på denna information.
Vi respekterar din integritet. Läs vår integritetspolicy för mer information om hur vi behandlar dina personuppgifter.